Kun tylsyys iskee, ei enää automaattisesti tartuta kännykkään, sen sijaan tämä ikuinen lapsi haluaa kokea tosielämän konkreettisia kokemuksia ajan kuluttamiseksi. Enää ei riitä ajanvietteeksi somessa seikkailu,
nyt halutaan tuntea, haistaa ja maistaa asioita aidosti.
Motto tälle iloisesti hassuttelvalle tyylille voisikin olla ”Tylsyydestä alkaa luovuus” tai ”In the Real Life (IRL) tosi elämässä mä olen erilainen”.
Mitä tapahtui tylsistymiselle? Sosiaalinen media on muovannut ihmisiä siten, että kulutamme melkeinpä jokaisen vapaan hetken puhelimen ruutua katsellen. Iloinen joutenolo on taitoa vain olla ja haaveilla.
On opittava uudelleen tylsistyminen, suorittamisen sijaan, koska tylsyys käynnistää mielikuvituksen ja luovuuden.
On etuoikeus olla tekemättä mitään ja tylsistyä. Sen sijaan, että joutenolo olisi ajanhukkaa, on se itsensä hoitamista. Luovuus kukkii kun spontaaneille ideoille ja spontaanille tekemiselle jää aikaa.
Gen-Z, Milleniaalit, Gen-X. ID Asserters,
No Frill-ists, Ethicalists
Sosiaalisesta mediasta ollaan pikkuhiljaa palattu IRL, ”in the real life” eli oikeaan elämään. Olemme kyllästyneet elämään somen orjuuttamina olentoina. Sen sijaan haluamme jälleen henkilökohtaisia kontakteja, sellaisia joita sosiaalinen media ei pysty tarjoamaan.
Oikeita seikkailuja tässä ja nyt. Kun tylsyys iskee, niin enää emme välittömästi nappaa käynnyköitä käteen vaan pyrimme sekä työssä, että vapaa- ajalla valitsemaan tosin. Arvostamme läsnäoloa ja kosketusta. Tasapainoa ja aitona itsenä olemista.
Iloinen väripaletti. Pastelliin sävyt: turkoosi, violetti,
kirsikka, persikka
Pastelliin sävyt: turkoosi, violetti, kirsikka, persikka
Vesivärimäisyys. Vaaleat kullan vivahteet, viileä hiekkakulta,
aprikoosikulta. Pastellisävyiset väriefektit.
Gen Z
Z-sukupolveksi kutsutaan joko 1990-luvun puolivälin jälkeen tai
2000-vuosikymmenen alussa syntynyttä sukupolvea.
Millennials
Y-sukupolvi tarkoittaa Yhdysvalloissa ja Euroopassa 1980-luvun alun
ja 1990-luvun puolivälin välillä syntynyttä sukupolvea
Gen X
on sana, jonka tarkoitus on kuvata 1980-luvulla nuoruuttaan elänyttä ja
1980- ja 1990-luvuilla aikuistunutta sukupolvea
ID Asserters
No Frill-ists
Meaning of no-frills in English. A no-frills product or a service is basic and has no extra or unnecessary details: It’s a no-frills store supplying only basic goods at affordable prices. Without unnecessary extras, especially ones for decoration or additional comfort. “cheap fast food in no-frills surroundings”
Ethicalists = Ethical beliefs and behaviour generally