TIEDOTE ASIAKKAILLEMME

Aineen Pentasodium Pentetate käyttö kosmetiikkatuotteissa (uusissa ja olemassa olevissa) kielletään EU:ssa 1.12.2023 alkaen. EU-komissio on kieltänyt kyseisen ainesosan käytön sen mahdollisten haittavaikutusten takia. Pentasodium Pentetate käyttökielto koskee valmistajien ja tukkureiden ohella myös jälleenmyyntiporrasta eli Pentasodium Pentetatea sisältäviä tuotteita ei saa myydä eikä niitä saa käyttää palveluissa enää 30.11.2023 jälkeen.

Kosmetiikassa tutkitaan raaka-aineiden ja niiden ainesosien turvallisuutta jatkuvasti. Niitä asetetaan käyttökieltoon, jos uuden tutkimustiedon valossa niissä todetaan mahdollisia terveyshaittoja. Nyt käyttökieltoon 1.12.2023 tuleva Pentasodium Pentetate käytetään tuotteen stabilointiaineena.

Pentasodium Pentetatea käytetään tällä hetkellä seuraavissa tuotteissamme:

54943 MUOTO Gentle Waving Lotion N

54944 MUOTO Gentle Waving Lotion C

54945 MUOTO Gentle Waving Lotion S

HUOM. CUTRIN MUOTO Classic Curl permanenttiaineet tai Gentle Wave After perm eivät sisällä Pentasodium Pentetatea. Tulemme uudistamaan CUTRIN MUOTO Gentle Wave permanenttiaineet loppuvuoden aikana. Samalla siirrymme uuteen täysin kierrätettävään permanenttipakkaukseen.

Pyydämme asiakkaitamme valmistautumaan tulevaan muutokseen.

Huomio!

Tätä tuotetta ei voi lisätä enempää ostoskoriin